Сънят намалява симптомите на Covid-19 и прави ваксината по-ефективна

Споделете:

След дълго чакане хората започнаха да има достъп до ваксините срещу Covid-19. Но има много въпроси, които все още се нуждаят от отговори, що се отнася до това как работят, какви са техните странични ефекти и какво ги прави повече или по-малко ефективни.

Няколко от новите ваксини на пазара казват, че са 90% ефективни при възрастни. Ефикасността обаче зависи от редица индивидуални фактори, включително начина на живот (като пиене на алкохол) и съществуващите здравословни условия, така че ваксината Covid-19 може да не е толкова ефективна за определени хора.

Едно нещо, което изглежда има значение и това е изцяло във вашия контрол, обаче е качеството и количеството сън, което получавате непосредствено преди и след ваксинацията. Всъщност хората, които страдат от безсъние, може да имат значително намалено количество антитела след получаване на ваксината и също така да не са имунизирани толкова дълго, колкото други.

В съвсем ново проучване изследователите установяват, че включването на режим на мелатонин за две седмици преди и най-малко четири седмици след ваксинацията може да подобри ефикасността на ваксината срещу Covid-19 . Това също може да повлияе на продължителността на времето, когато ваксината е ефекасна. Учените все още не знаят защо точно това работи, но вярват, че е свързано със съня, засилващ реакцията на имунната система и повишаващ способността на клетките да обработват антитела.

Мелатонинът може да има и други ползи, когато става въпрос за Covid. Едно голямо проучване показва, че мелатонинът може да предпази хората от най-тежките симптоми на Covid-19. Учените вярват, че ролята на мелатонина в подпомагането на хората да се наспят добре, както и неговите противовъзпалителни свойства, са това, което движи този отговор.

Качеството на съня се влияе от подходяща стайна температура, тип матрак, ниво на шум и стил на пижама.

Изследователите са много в ранните етапи на доказване на пълните ефекти на качеството на съня върху ваксината и Covid като цяло, но никога не пречи да вземете малко мелатонин и да се наспите по-добре преди да се ваксинирате – или просто да се чувствате по-спокойни сутрин . Просто не забравяйте първо да говорите с Вашия лекар, преди да посегнете към някаква нова добавка. /News2.bg

Всичко, което НЕ искат да научавате за тях е НОВИНА. Останалото е реклама. Не пропускайте първа страница на News2.bg от тук - най-горещият сайт в България за 2021г.

Не пропускайте:

Be the first to comment

Вашият коментар