Меню за дълголетие: какво да добавите към храната си

Споделете:

Някои храни, дори в най-малки количества, имат уникален ефект върху организма. Те ускоряват метаболизма, забавят стареенето и повишават работоспособността. Освен това те правят ежедневната диета по-интересна и разнообразна. По своя химичен състав тези суперхрани не са като другите хранителни продукти: високата концентрация на протеини, витамини, минерали, есенциални киселини, антиоксиданти и други хранителни вещества с минимум калории е невероятна. Ползите от тези продукти се потвърждават от научни изследвания и дългогодишен опит в приложението.

1. МАТЧА  ЧАЙ
Прахообразните листа на зеления чай с много богат, деликатен и леко сладникав вкус придават енергия, повишават физическата издръжливост и подобряват настроението.

Освен това чаят от мачта е източник на антиоксиданти, витамини и фибри. Ценителите на тази напитка са сигурни, че една чаша от нея носи толкова голяма полза за тялото, колкото 10 чаши редовен зелен чай. Тази тонизираща напитка е чудесна за започване на деня ви.

2. ЧЕРЕН СУСАМ
Небелените сусамови семена се различават от обичайните бели с подчертан аромат и вкус. Освен това черните семена съдържат 60% повече калций. 30-40 g на ден осигуряват 37% от дневните нужди на организма за този микроелемент.

Сусамът подобрява състава на кръвта, метаболизма и функционирането на храносмилателния тракт, а също така има благоприятен ефект върху нервната система. Сусамът също така понижава холестерола в кръвта и регулира нивата на захарта, предотвратявайки развитието на заболявания като атеросклероза, остеопороза и диабет.

Важен нюанс: сусамът трябва да се кисне поне 8 часа, за да се усвои по-добре. От него се получава и вкусно сусамово мляко.

3. ЛЕНЕНИ СЕМЕНА
Ленените семена са основна суперхрана. Той е отличен източник на протеини, фибри, омега-3 полиненаситена киселина, минерали (манган, цинк, магнезий, селен и желязо) и фитоестрогени (лигнани). Ленът нормализира хормоналната система, което е важно за жените. Освен това ленените семена действат като сорбент, прочиствайки тялото от холестерол и вредни токсини.

А смес от една супена лъжица ленено семе и три супени лъжици вода замества яйцата в печените продукти, което е важно за тези, които не ядат животински продукти.

Важна забележка: ленът трябва да се накисва за 8 часа, за да неутрализира фитиновата киселина. Получената слуз е полезна и не е нужно да изплаквате лена след накисване.

4. ЗЕЛЕНА ЕЛДА
Поредната суперхрана. Съставът на зелената елда е невероятен. Полезният ефект е свързан със съдържанието на уникален висококачествен протеин, витамини, минерали и флавоноиди, които допринасят за дълголетието.

Зелената елда покълва лесно, което увеличава полезните й свойства десетократно. Друго предимство на „живата“ елда е, че в нея не се натрупват вредни вещества от торове. Следователно може спокойно да се нарече безопасен и екологичен продукт.

5. БАДЕМОВО БРАШНО
Бадемите, смлени на фин прах, запазват всичките си полезни свойства и не ги губят дори по време на топлинна обработка. Бадемовото брашно съдържа наситени мастни киселини, почти цялата линия витамини от група В, холин, бета-каротин, калций, магнезий, фосфор, желязо и други микроелементи.

В същото време бадемовото брашно практически не съдържа глутен. Може да се използва като заместител на конвенционалното брашно при печене, марципан, палачинки, палачинки и други сладкарски изделия. Но има важна бележка: бадемите са много калорични, така че хората с наднормено тегло трябва да го използват с повишено внимание.

6. КОКОСОВО МАСЛО И МАСЛО ОТ ГХИ
Най-новата тенденция в диететиката е намаляването на въглехидратите в диетата чрез увеличаване на мазнините и протеините. Мазнините са от съществено значение за организма, но изборът на правилните източници е важен. Например кокосово масло и масло от гхи. Най-добре е да се пържи с тях, защото те могат да издържат на високи температури при нагряване, без да образуват токсични и канцерогенни вещества.

Кокосовото масло е един от основните източници на наситени мастни киселини. Освен това продуктът съдържа калций, фосфор, витамини А, С и Е. Кокосовото масло има положителен ефект върху мозъка, повишава нивото на „добрия“ холестерол и понижава нивото на „лошия“. И също така има антиоксидантен ефект, намалявайки вероятността от съдови и сърдечни заболявания.

Маслото от гхи е високо ценено в Аюрведа. То не съдържа лактоза, лесно се смила и подхранва тялото. Гхи не повишава нивото на „лошия“ холестерол, прочиства черния дроб и червата, укрепва имунната система, нормализира метаболизма, премахвайки всички излишни от тялото. А ястията, приготвени с това масло, имат отличен вкус.

7. ГОМАСИО
Популярна японска подправка на основата на сусам, водорасли и морска сол подобрява сърдечно-съдовата функция. Можете да използвате gomasio вместо обикновена сол като подправка за супи, салати и други ястия.

8. КОНОПЕНО МАСЛО
Едно от най-здравословните масла, шампион по есенциални мастни киселини сред растителните храни с перфектния баланс на омега-3 и омега-6. Чувствайте се свободни да го включите в диетата си, но не забравяйте, че не можете да пържите върху него поради ниската точка на дим. По-добре да добавите към готови ястия.

9. КОМБУЧА
Ферментирала напитка на основата на чаени листа, захар и директно самата Kombucha има мощни антиоксидантни и противовъзпалителни ефекти. Kombucha укрепва имунната система, като поддържа здрава чревна микрофлора, чийто състав определя имунния отговор на организма с 80%.

Чудодейната напитка е отлично утоляващо жаждата и може да се пие вместо лимонада през лятото. Kombucha също помага за поддържане на теглото, като подобрява метаболизма и намалява телесните мазнини.

Внимание: Kombucha трябва да се използва с повишено внимание в случай на диабет и висока киселинност на стомаха. Възможна е алергична реакция в случаи на индивидуална непоносимост към един от компонентите на напитката.

10. СЕМЕНА ОТ ЧИЯ
Тези малки зърна имат 8 пъти повече омега-3 от сьомгата, 6 пъти повече калций от млякото; 3 пъти повече желязо от спанака; 2 пъти повече калий от бананите; 15 пъти повече магнезий от броколи. Такъв богат състав прави семената от чиа истински витаминно-минерален комплекс. В допълнение, чиа съдържа много фибри и забавя усвояването на храната, като помага да се запази чувството за ситост за дълго време и предотвратява появата на излишни килограми. /News2

News2 - богати, известни, красиви - най-интересните новини!

Не пропускайте:

Be the first to comment

Вашият коментар