Как една ябълка може да разкара лекарите от Вас?

Споделете:

Вероятно знаете познатия израз: „Една ябълка на ден държи лекаря далеч“. Всъщност списание Notes and Queries беше първото, което публикува оригиналния цитат: „Яжте ябълка, когато си лягате, и ще попречите на лекаря да спечели хляба си.“

Въпреки че изследванията показват, че яденето на повече ябълки всъщност може да не е свързано с по-малко посещения при лекар, добавянето на ябълки към вашата диета може да помогне за подобряване на няколко аспекта на вашето здраве.

Тази статия разглежда по-отблизо дали яденето на една ябълка на ден наистина може да помогне да не посещавате лекаря.

Ползи за здравето

Ябълките са свързани с редица ползи, които могат да помогнат за насърчаване на дългосрочното здраве.

Силно питателни

Ябълките са заредени с важни хранителни вещества, включително фибри, витамини, минерали и антиоксиданти .

Една средна ябълка осигурява следните хранителни вещества:

Калории: 95
Въглехидрати: 25 грама
Фибри: 4,5 грама
Витамин С: 9% от дневната стойност
Мед: 5% от дневната стойност
Калий: 4% от дневната стойност
Витамин К: 3% от дневната стойност

По-специално, витамин С действа като антиоксидант за неутрализиране на вредни съединения, известни като свободни радикали и предпазва от болести.

Ябълките също са чудесен източник на антиоксиданти като кверцетин, кофеинова киселина и епикатехин .

Подпомага здравето на сърцето

Проучванията показват, че яденето на повече ябълки може да бъде свързано с по-нисък риск от няколко хронични заболявания, включително сърдечни заболявания.

Всъщност едно проучване при над 20 000 възрастни установява, че консумацията на по-големи количества плодове и зеленчуци с бяло месо, включително ябълки, е свързана с по-нисък риск от инсулт.

Това може да се дължи на наличието на флавоноиди, открити в ябълките, които са съединения, за които е доказано, че намаляват възпалението и защитават здравето на сърцето.

Ябълките също са заредени с разтворими фибри, които могат да помогнат за намаляване на кръвното налягане и нивата на холестерола, като и двете са рискови фактори за сърдечни заболявания.

Съдържа съединения за борба с рака

Ябълките съдържат няколко съединения, които могат да помогнат за предотвратяване на образуването на рак, включително антиоксиданти и флавоноиди.

Според един преглед от 41 проучвания, консумацията на по-голямо количество ябълки е свързана с намален риск от развитие на рак на белия дроб.

Друго проучване наблюдава подобни констатации, съобщавайки, че яденето на повече ябълки е свързано с по-малък риск от колоректален рак.

Други изследвания показват, че диета, богата на плодове и зеленчуци, може да предпази от рак на стомаха, дебелото черво, белите дробове, устната кухина и хранопровода.

Необходими са обаче повече изследвания, за да се оценят потенциалните противоракови ефекти на ябълките и да се определи дали могат да бъдат включени други фактори.

Други ползи за здравето

Ябълките също са свързани с няколко други ползи за здравето, които биха били от полза да не посещавате лекари:

Помагат за загуба на тегло. Идеални за отслабване. Поради съдържанието на фибри ябълките показват, че насърчават чувството за ситост, намаляват приема на калории и увеличават загубата на тегло.

Подобряват здравето на костите. Проучвания при хора, животни и клинични са установили, че яденето на по-голямо количество плодове може да бъде свързано с повишена минерална плътност на костите и по-малък риск от остеопороза.

Насърчават мозъчната функция. Проучванията върху животни показват, че яденето на ябълки може да помогне за намаляване на оксидативния стрес, предотвратяване на умствения спад и забавяне на признаците на стареене.

Предпазват от астма. Проучванията показват, че повишеният прием на ябълки може да е свързан с по-нисък риск от астма.

Намалят риска от диабет. Според едно голямо изследване, яденето на една ябълка на ден е свързано с 28% по-нисък риск от развитие на диабет тип 2, в сравнение с липсата на никакви ябълки изобщо.

Потенциални недостатъци

Яденето на една ябълка всеки ден е малко вероятно да навреди на вашето здраве.

Възможно е обаче да имате проблем при ядене на повече ябълки всеки ден – това може да причини няколко неблагоприятни странични ефекти.

По-специално бързото увеличаване на приема на фибри за кратък период от време може да причини симптоми като газове, подуване на корема и болки в стомаха.

Подобно на други плодове, ябълките също съдържат по-голяма част от въглехидратите във всяка порция.

Въпреки че това не е проблем за повечето хора, тези, които следват нисковъглехидратна или кетогенна диета, може да се наложи да умерят приема.

Други здравословни възможности

Богати на витамини, минерали и антиоксиданти, ябълките са отлично допълнение към диетата и могат да предложат много ползи за здравето.

Много плодове и зеленчуци обаче предлагат подобен набор от хранителни вещества и могат да бъдат еднакво полезни за здравето.

Освен това, включването на различни други плодове и зеленчуци във вашата рутина може да добави повече вкус и хранителна стойност към вашата диета.

Ето няколко други плодове и зеленчуци, които можете да замените от време на време с ябълки:

банани
боровинки
броколи
моркови
карфиол
грейпфрут
кейл
манго
праскови
круши
ананаси
малини
спанак
ягоди
домати

News2 - богати, известни, красиви - най-интересните новини!

Не пропускайте:

Be the first to comment

Вашият коментар