12 седмици разтягане могат да спасят здравето на сърцето ви?

Споделете:

Само 12 седмици пасивно разтягане могат да помогнат на съдовата система и да подобрят притока на кръв, според ново проучване, научи Нюз2 . Изследователи от Университета в Милано в Италия установиха, че тези, които се занимават с пасивно разтягане, имат увеличен кръвен поток в артериите и намаляване на сковаността на артериите.

„Кръвното налягане беше намалено, сковаността на централната и периферната артерия бе намалена, а съдовата функция беше повишена след 12 седмици тренировки за пасивно разтягане“,

пишат авторите на изследването.

Те отбелязват, че този вид разтягане може да подобри здравето на сърцето на човека.

Пасивното разтягане е разтягане, при което с външна сила се осигурява разтягането. Това може да бъде чрез партньор за разтягане, аксесоари за разтягане или гравитация.

Какво разкри проучването

Изследователите включиха 39 здрави мъже и жени и ги разделиха на две групи.

Едната група е инструктирана да прави разтягане на краката пет пъти седмично в продължение на 12 седмици, а другата група не прави разтягане.

Тези, които се разтягаха, видяха подобрение на съдовата си система. Изследователите казват, че това може да има последици за заболявания, които включват промени в кръвния поток, като инфаркт и инсулт.

„В това италианско проучване се наблюдава значително подобрение в дилатацията, медиирана от потока, което може да се разглежда като способността на артерията да се разширява в отговор на увеличаване на притока на кръв“,

казва д-р Джонатан Майерс , учен в областта на здравните изследвания.

„Новите открития от това проучване бяха доста забележителните промени в съдовата функция само чрез пасивно разтягане“,

каза Майерс.

„Това предполага, че би било добре да се препоръчва рутинно разтягане в допълнение към редовните аеробни упражнения за пациенти със съдови заболявания. Положителните промени в артериалната функция чрез разтягане не бяха толкова големи, колкото обикновено се счита, че се случват при аеробни упражнения, но са необходими допълнителни проучвания, за да се определи степента, до която пасивното разтягане може да допълни аеробните упражнения. „

Ако констатациите от проучването се повторят при хора със съдови заболявания, изследователите биха могли да определят  окончателно дали пасивното разтягане може да бъде подходящо лечение за подобряване на съдовото здраве.

„Упражненията са един от най-ефективните начини за осигуряване на здрави артерии, но много от видовете упражнения, които знаем, са съсредоточени върху сърдечно-съдовата система като бягане, ходене, колоездене, плуване. Това проучване е вълнуващо, защото показва предимствата при некардио тренировките “,

каза д-р Никол М. Уайнбърг , кардиолог от здравния център на Провиденс Сейнт Джон в Санта Моника, Калифорния.

„Ако това може да се възпроизведе при пациенти със съдови заболявания, може би това ще промени програмите за упражнения, сърдечна рехабилитация и други аспекти на рехабилитация от съдови заболявания“,

допълва Никол.

Опасностите от съдови заболявания

„Съдова болест“ е термин, използван за описание на всяко необичайно състояние на артериите или кръвоносните съдове.

Съдовата система при възрастен се състои от голямо количество кръвоносни съдове. Проблемите, възникващи в тази система, могат да бъдат сериозни и да причинят болка, увреждане или смърт.

Инсулт, кръвен съсирек (белодробна емболия) и инфаркт могат да възникнат, когато притока на кръв е засегнат от артерии, които са повредени или не работят добре.

Добрият кръвен поток води до намалено налягане в системата, за да предпази от  повишено кръвно налягане, което може да увеличи риска от инсулт и инфаркт.

Кръвният поток позволява на кислородната кръв да пътува през съдовата система до тъканите в тялото. Без добър кръвен поток органите в тялото са изложени на риск.

Добрият поток помага за доставянето на кислородна кръв във всички наши тъкани. От решаващо значение е да има добър кръвен поток, за да се гарантира, че всички органи работят правилно. Нещата, които пречат на това, са свързани с артериална скованост и запушване. Сковаността и запушването идват от високо кръвно налягане, висок холестерол или възпаление.

Артериалната скованост е опасна, тъй като след като настъпи, може трудно да се възстанови. С механизми като разтягане има надеждата да увеличите еластичността на кръвоносните съдове.

Как да подобрите артериите си?

Важно е артериите да са гъвкави и да не са сковани.

Артериите трябва да се разширяват, за да доставят повече кръв към сърдечния мускул и мускулите, участващи в активност по време на тренировка или коремните артерии след голямо хранене. Ако загубят способността си да се разширяват, това може да провокира симптоми на гръдна болка или болка в краката при хора с периферна артериална болест.

Аеробни упражнения, загуба на тегло и лечение на високо кръвно налягане могат да намалят сковаността на артериите.

Редовни упражнения и поддържането на контролирани рискови фактори са най-важните неща, които човек може да направи, за да гарантира, че артериите му остават здрави. Резултатите от това проучване също предполагат, че разтягането подобрява съдовата функция .

Д- р Емилиано Се , казва, че правенето на разтягане може да бъде от полза за съдовата система по време на продължителни периоди на затваряне и изолация поради COVID-19 .

Това ново изследване на разтягането е особено актуално в настоящия пандемичен период на засилено затваряне в домовете ни, където възможността за провеждане на полезно обучение за подобряване и предотвратяване на сърдечни заболявания, инсулт и други състояния е ограничена“, каза Се в прессъобщение .

Към момента проучването за разтягане е обещаващо, но са необходими повече данни за хора, които имат сърдечни заболявания, диабет, високо кръвно налягане и други форми на съдови заболявания. /Превод и редакция – News2.bg

News2 - богати, известни, красиви - най-интересните новини!

Не пропускайте:

Be the first to comment

Вашият коментар