10 причини: Защо напълнявате в стомаха?

Споделете:

Чувствате ли се някога така, все едно, че стомахът ви си има собствен живот? . Какво се случва, когато размерът на стомаха ви непрекъснато расте, без да се вижда причина за това?

Ако напълнявате в стомаха си, това може да е свързано с вашата диета или може да е резултат от ново лекарство или други здравословни проблеми. Нюз2 събра основните причини за напълняването в стомаха.

Генетиката играе роля в типа на тялото.

Не можете да говорите за размера и структурата на тялото си, без да вземате предвид генетиката си. Генетиката определено играе роля там, където съхранявате мазнините.

„Ако вашето родословно дърво показва склонност към напълняване, тогава може да се наложи да бъдете изключително усърдни относно повече физическа активност и ограничаване на приема на калории“, обясняват лекари.

Стресът води до увеличаване на съхранението на мазнини.

Стресът е нормална част от живота. Въпреки това е важно да се намерят продуктивни начини за справяне със стреса, така че да не се отрази негативно на здравето ни.

Диетологът Мишел Шапиро съобщава, че една от основните причини за наддаване на тегло в корема е стресът и за да разрешите проблема, първо трябва да се насочите към стреса.

Когато изпитвате стрес, освобождавате кортизол (хормон за борба или бягство). Шапиро каза, че повтарящият се излишен циркулиращ кортизол може да доведе до увеличаване на съхранението на мазнини в корема.

Кортизолът дава възможност на тялото да мобилизира мазнини и енергия от други области и да ги насочи към корема, където кортизолът може да направи енергията лесно достъпна за жизненоважни органи„.

Излишъкът от захар бързо води до натрупване на мазнини.

Когато нивата на кортизол са повишени, ние сме склонни да жадуваме захар, защото тялото ни иска бърза енергия в случай на спешност. Тази добавена захар обаче може да увеличи централното наддаване на тегло.

И така, ние се стресираме, освобождаваме кортизол, напълняваме в корема и жадуваме за повече захар, ядем повече захар и наддаваме„, каза Мишел Шапиро. Нейното предложение? Спете достатъчно, премахнете храни, към които може да имате непоносимост (включително захар), управлявайте стреса чрез внимателност и медитация и се обърнете към нещо друго освен захарта (като приятели), когато се чувствате стресирани или емоционални.

Протеинът е важен за баланса.

Ако във вашата диета липсват адекватни нива на качествени протеини, ще видите няколко излишни килограма как намират пътя до стомаха ви. Добрата новина е, че можете лесно да изместите вашите макронутриенти, за да увеличите протеина си. „Когато увеличите приема на протеини, можете да балансирате кръвната си захар, като същевременно намалите нивата на инсулин, за да стимулирате много по-бърза скорост на метаболизма“, каза Винс Сант, водещ треньор във V Shred.

Сант каза, че протеинът помага и за контролиране на хормоните, които увеличават апетита ви, което може да ви помогне да отслабнете по естествен път. Колко протеин ви трябва? Е, това зависи от нивото на вашата активност и размера на тялото. Консултирайте се с регистриран диетолог.

Хормоните могат да контролират теглото ви.

Около менопаузата Сант каза, че дори хората, които имат излишни килограми около бедрата си, често забелязват, че коремът им започва да расте.

Спад в естрогена, съчетан с метаболизма ви, който естествено се забавя с напредването на възрастта, вероятно е виновен за това“, обясни той. „Изграждането на повече мускули чрез силови тренировки може да помогне да се промени.“

Някои лекарства имат странични ефекти за наддаване на тегло.

Едно от най-честите оплаквания при прием на лекарства, отпускани с рецепта, е наддаването на тегло, особено в стомаха. Някои лекарства могат да причинят наддаване на тегло, включително успокоителни лекарства, антидепресанти, лекарства за намаляване на кръвното налягане и лекарства за епилепсия или диабет.

Преработените храни могат да доведат до възпаление.

Заобиколени сме от силно преработени храни в хранителния магазин, любимите ни ресторанти, кафенета и работното място. Регистрираният диетолог Рейчъл Файн смята, че високият прием на силно преработени храни, особено тези с високо съдържание на подсладители с високо съдържание на фруктоза, като царевичен сироп, може да причини наддаване на тегло в стомаха ви.

В допълнение към силно преработените захари като високофруктозен царевичен сироп, Файн споменава и транс-мазнините (често срещани в пакетирани печени изделия). Те също могат да увеличат възпалението, което може да стимулира инсулиновата резистентност и натрупването на коремни мазнини.

Синдромът на поликистозните яйчници се характеризира с по-високи от нормалните нива на тестостерон.

Синдромът на поликистозните яйчници е хормонално разстройство, което засяга много хора с проблеми с яйчниците. Тези хора могат да имат по-високи от нормалните нива на тестостерон и впоследствие да наддават на тегло.

Смята се, че тези високи нива на тестостерон могат да причинят този типичен„ мъжки “модел на наддаване на тегло“, обясни той. Той препоръча да говорите с Вашия лекар, ако подозирате, че имате това състояние.

Лишаването от сън може да забави метаболизма.

Не е тайна, че човек днес не спи достатъчно . Но ако започвате да ставате около средната възраст на човек, може да помислите за съня си или липсата му.

Ако спите пет часа или по-малко всяка вечер, то това е свързано с увеличаване на коремните мазнини. „Лишаването от сън намалява метаболизма ви, за да запази енергия и стимулира телата ни да съхраняват мазнини“.

Интересното е, че получаването на повече от осем часа сън също може да доведе до наддаване на тегло. „Не сме сигурни защо това се случва; най-честото обяснение е, че повече време в леглото е по-малко време за активност„, смятат лекари.

Нуждите на всеки от сън са различни. Правилното количество сън обаче обикновено е някъде между седем до девет часа на нощ .

Хранителната чувствителност може да рефлектира с увеличаване на теглото в корема.

Може ли хранителната чувствителност да е причина да напълнявате в стомаха? Регистрираният диетолог, Кортни Мосер казва, че може да имате чувствителност към определена храна и дори да не я знаете.

„Това е така, защото за разлика от хранителните алергии, чувствителността към храната обикновено се ограничава до храносмилателни проблеми (като подуване на корема, възпаление, летаргия) и симптомите не винаги се проявяват веднага, което прави още по-трудно да се определи кои съставки разстройват тялото ви„, тя каза.

Мосер препоръчва да си направи тест за хранителна поносимост към храните.

News2 - богати, известни, красиви - най-интересните новини!

Не пропускайте:

Be the first to comment

Вашият коментар