Бавният метаболизъм води до наддаване на тегло! Три начина да ускорите метаболизма си и да започнете процеса на изгаряне на мазнини в тялото

Споделете:

С възрастта и особено след 30 години нивата на тестостерон и скоростта на синтеза на мускулните влакна намаляват. Освен това липсата на движение ускорява загубата на мускули, както и забавя метаболизма. По това време тялото започва да изразходва голям брой калории, което постепенно води до наддаване на тегло. Следователно възрастовата пълнота се превръща в неизбежно явление за хората на средна възраст.

За да се избегне наддаването на тегло, е необходимо да се увеличи максимално скоростта на метаболизма, така че тялото да изразходва колкото се може повече калории и да можем да поддържаме себе си във форма.

Общото потребление на енергия е комбинация от няколко фактора. Около 30% от общия дневен разход на енергия се изразходва за ежедневни дейности и физически упражнения, докато основният метаболизъм (синтез на хормони, работа на органи, дишане и производство на топлина, необходима за живота) представляват около 60%, останалите 10% са разходите за обработка на храна.

По този начин, за да се предотврати затлъстяването, е необходимо да се увеличат разходите за калории. И това може да стане по три начина.

Първият начин: ускоряване на активния метаболизъм

Активният метаболизъм е отговорен за всички физически активности и ежедневни дейности. Напоследък хората водят заседнал начин на живот – рядко ходят и редовно използват транспорт. Така тялото не изразходва достатъчно калории и започва да съхранява излишните мазнини.

За да се ускори активен метаболизъм, аеробните упражнения са от съществено значение. За един час бягане можете да изгорите 550 килокалории, за 30 минути скачане на въже – 500 килокалории. Освен това трябва да намалите времето, прекарано в седнало положение, да се движите повече и да се опитате да изразходвате колкото се може повече калории.

Метод втори: ускоряване на базалния метаболизъм

Както бе споменато по-горе, след 30 години тялото ни започва постепенно да губи мускулна тъкан. Силовите тренировки помагат за увеличаване на мускулната маса и инхибират складирането на мазнини, докато увеличаването на мускулния обем увеличава ежедневните ви калорични разходи. По този начин, дори лягайки, ще изгорите повече калории.

Препоръчва се да правите упражнения, които стимулират растежа на мускулите, като клекове, гребане, издърпване, глутенов мост и други. Това ще предотврати загубата на мускули, както и ще ускори основния ви метаболизъм.

Освен това качеството на съня и времето за почивка също влияят на основния метаболизъм. Лишаването от сън увеличава производството на грелин „глад“ и понижава нивата на лептин, което забавя метаболизма. Ако в същото време преяждате, тогава скоростта на синтеза на мазнини ще се увеличи. Ето защо е важно да си осигурите качествен здравословен сън, по време на който ще настъпи производството на лептин, възстановяването на тялото и изгарянето на мазнините. Опитайте се да не будувайте до късно, а по-скоро заспивайте между 22:00 и 23:00.

Трети начин: увеличаване на топлинния ефект на храната

Тялото отнема различни количества време, за да усвои различните храни. В процеса на разграждане на високопротеиновата храна тялото ще изразходва повече калории и усещането за пълнота ще продължи по-дълго. По този начин можете да задоволите желанието си да ядете месо и в същото време да увеличите топлинния ефект на храната. Следователно яденето на храни с високо съдържание на протеини помага не само за увеличаване на мускулната маса, но и за изгаряне на мазнини.

За да ускорите метаболизма си, просто трябва да контролирате количеството консумирани калории. Препоръчва се да се консумират 1,5 грама протеин на килограм телесно тегло на ден. Най-добрите източници на протеин са пилешките гърди, рибата и яйцата.

Освен това трябва да намалите приема на мазнини, да ядете повече зеленчуци и плодове, да включвате различни видове зърнени храни в диетата си, да поддържате баланс на въглехидратите и най-важното – да не преяждате.

News2 - богати, известни, красиви - най-интересните новини!

Не пропускайте:

Be the first to comment

Вашият коментар