7 вида продукти, които пречат на хората да отслабнат

Споделете:

Много хора смятат, че физическата активност играе ключова роля за отслабването и често след добра тренировка си позволяват да ядат повече калории, отколкото консумират по време на сесията. Но това е голяма грешка.

Около 80% от успеха в процеса на отслабване зависи от храненето. Когато ядете грешни храни, всичките ви усилия могат да бъдат напразни. За да избегнете това, препоръчвам да изключите или намалите в диетата си редица продукти, които инхибират процеса на отслабване.

1. Захар и продукти, които го съдържат

„Захарните“ продукти водят до промяна в реологията (течливостта) на кръвта и забавяне на метаболитните процеси. Препоръчваме не повече от 10 грама захар на ден – това съответства на 1 чаена лъжичка.

2. Алкохолни напитки

Алкохолът води до дехидратация на клетките, забавя метаболитните процеси и инхибира процеса на отслабване. Ако е възможно, опитайте се изобщо да не пиете спиртни напитки. Но ако обстоятелствата ви наложат, тогава нека това е чаша сухо червено вино или шампанско от брут, или чаша силен алкохол. Но в никакъв случай не трябва да комбинирате алкохола с мазни храни.

3. Продукти, съдържащи трансмазнини и термично обработени растителни масла

Такива продукти повишават нивото на „лошия“ холестерол, което от своя страна води до отлагането на холестерола по стените на кръвоносните съдове, а това води до забавяне на метаболитните процеси. На първо място, маргаринът принадлежи към трансмазнините. Често маргаринът не се пише върху храни, съдържащи маргарин, а се заменя с растителни или сладкарски мазнини.

4. Хлебни изделия

Освен захар и маргарин (trajjir), тези продукти съдържат бяло фино брашно, което повишава нивата на кръвната захар. Хлебните изделия могат да бъдат заменени с пълнозърнести продукти. Или можете да си приготвите собствени домашни печива.

5. Бърза храна

Бързата храна включва бяло фино брашно, термично обработени растителни масла и захар! Бързата храна е обичана от всички заради нейния вкус, удобство и достъпна цена. Но с течение на времето тя просто става пристрастяваща. Рецепторите на езика престават ярко да вкусват други храни. И хората буквално седят на бургери, хот-дог, пържени картофи и т.н. А прекомерният ентусиазъм към такива продукти води не само до забавяне на процесите на отслабване, но и до затлъстяване и поява на редица други заболявания.

6. Мазни меса: свинско и агнешко

Мазното месо повишава холестерола в кръвта, усвоява се дълго време и забавя метаболитните процеси. Не си струва да изключвате напълно този продукт от диетата си, достатъчно е да ограничите употребата му до 1-2 пъти седмично.

7. Туршии и солени храни

Солта изтегля вода от клетките, което води до дехидратация. И поради факта, че водата се задържа в междуклетъчното пространство, метаболитните процеси се забавят и процесът на отслабване се инхибира. В допълнение, солта е естествен подобрител на вкуса.

Също така кисели краставички и солени храни повишават нивото на солна киселина в стомаха. На фона на тези фактори апетитът ни се възбужда по време на хранене и ние ядем много повече, отколкото бихме могли да ядем, ако в храната имаше минимално количество сол.

Хранете се правилно и отслабвайте с News2 – медията, от която има смисъл!

Не качваме всичко във Фейсбук. Най-новото прочетете на първа страница на News2 от тук.